27/04/2008

Una compra regalada

El passat dimecres, dia de Sant Jordi, passejàvem per la Rambla de Catalunya gaudint d'una festa tan entanyable i tan nostra. He d'aclarir que això de passejar és un dir, més aviat avançàvem com podíem entre riuades de gent. Quan podíem fer-nos una mica de lloc ens aturàvem davant d'alguna de les nombroses parades de llibres i els miràvem com si fossin petits tresors. Ens n'haguéssim endut un exemplar de cadascun, però calia decidir-se per un.

Finalment un va ser l'escollit. El preu marcat era de 18 euros, però -amb el descompte del 10%- quedava rebaixat a poc més de 16 euros. Vaig donar un bitllet de 20 euros a la persona que ens atenia, va allunyar-se uns metres per anar a buscar el canvi i en tornar em va fer entrega del llibre i més diners dels que jo esperava. Vam trigar poc a adonar-nos que s'havia equivocat i que enlloc de donar-me els 3.80 euros de canvi, me'n donava 16.20, just el que valia el llibre.

La noia va agrair sincerament que li féssim saber l'error i retornéssim els diners que no ens corresponien.
Espero que només fos un lapsus puntual i imagino que va ser producte de la gran afluència de gent i l'elevat volum de feina. Bon negoci haurien fet si haguessin donat a cada client el llibre triat i el seu valor en diners! Imagino que en aquest cas l'adaptació de la tradició tindria una bona acollida popular!

2 comments:

david said...

jajajaja!

Vaya, si al món hi ha més bones persones de les que sembla. A mi fa un temps em van tornar gairebé 50 euros de canvi, havent pagat amb un bitllet de cinc per un entrepà. Vaig estar temptat de marxar corrents però vaig ser bo.

Cris said...

Carai! Un entrepà i 50 euros de regal no hagués estat pas gens malament.
Si és que ets d'una bona pasta... uns quants com tu i el món aniria força millor!