23/11/2010

L'agenda

Diumenge passat vaig dinar amb tres amigues. En un moment donat una d'elles va anunciar tota cofoia que ja tenia agenda per l'any 2011 i ens la va ensenyar amb satisfacció i orgull. Abans de comprar-la havia recorregut pràcticament totes les llibreries del poble on viu. Es pot dir que havia fet tot un estudi de mercat i, per tant, la compra no era fruit d'un impuls, sinó que  la decisió havia estat més que meditada.

La veritat és que el "tema agendil" és tot un món i cadascú té les seves preferències. La gent normalment sap què és el que vol quan busca una agenda i això que les possibilitats són infinites: mida gran, mida mitjana, mida petita; dia vista, setmana vista, mes vista; amb anelles o sense ; format horitzontal o vertical; tapa dura o tapa tova, en català, en castellà...; amb espai extra per anotacions o sense, amb possibilitat de recanvi de fulls o d'un sol ús... Segurament l'agenda pot arribar a dir  molt d'un mateix.

Jo fa molts anys que funciono amb agenda. De petita i adolescent la reservava principalment pels assumptes escolars i acadèmics, però ara ja fa molts anys que li dono un ús molt més ampli. Tinc força clar el tipus d'agenda que em va bé i amb el temps he anat desenvolupant un sistema molt personal que m'ajuda a organitzar i planificar els diferents àmbits de la meva vida. Normalment  la compro al mateix lloc. M'agrada anar amb temps i poder estudiar les diferents opcions amb calma, tot i que gairebé sempre acabo essent fidel a la mateixa marca, és la que em resulta més pràctica. 

Aquest any, però, no puc dir el mateix! Fa més d'un mes que tinc l'agenda del 2011 a casa, però quan la vaig comprar encara no tenia el tema de l'agenda en ment, ni  la vaig comprar al lloc de sempre, ni és de la mateixa marca, ni vaig estar estona mirant les diferents opcions! No sé si la nova agenda m'anirà igual de bé o, qui sap, potser fins i tot em va millor! Ja m'agrada que aquest any la decisió hagi estat totalment espontània! No sé si el canvi deu voler dir alguna cosa...

2 comments:

gemmes said...

busco agenda de fulls grans que faci a la vegada de diari me'n sabries dir alguna
gemma

Cris said...

Ei Gemma!

Doncs a mi m'agraden especialment les agendes de la marca Miquel Rius. Jo normalment opto pel tamany "quartilla" i trobo que hi ha força espai, però per la feina a vegades també he utilitzat el format DINA-4 i també m'ha anat molt bé.

La marca Moleskine també ofereix molts possibilitats. A la pàgina web pots trobar un munt d'opcions adaptades a cada necessitat.

Jo aquest any he comprat l'agenda de la marca MUJI, una botiga que m'agrada perquè té objectes senzills i, sobretot, funcionals. Provaré a veure què tal...

Jo a vegades també li dóno un doble ús a l'agenda. Espero que les meves humils preferències personals t'hagin estat d'utilitat, tot i que avui en dia, pràctiqcemnet totes les marques ofereixen múltiples opcions. Segur que trobaràs quelcom que et faci el pes.

Per cert... no sé si ens coneixem... Potser tenim algun conegut en comú... Sigui com sigui, he fet una ullada al teu blog i m'ha agaradt molt. Enhorabona i a seguir escrivint!

Cris